I. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
Všeobecné obchodné podmienky popisujú bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim (ďalej len kupujúci) a spoločnosťou HUMAN PRO, s.r.o. (ďalej len predajca). Sú k dispozícii na internetových stránkach firmy www.solnadzlato.sk a zároveň aj na kontaktnej adrese. Tieto podmienky tvoria základ obchodnej spolupráce a nový kupujúci je povinný sa riadne s ustanoveniami oboznámiť ešte pred začatím obchodnej spolupráce (nákupu).
II. REGISTRÁCIA KUPUJÚCEHO
Nákup v spoločnosti HUMAN PRO, s.r.o. môžu uskutočňovať fyzické aj právnické osoby. Registrácia nového kupujúceho je dobrovoľná. Kupujúci sa môže registrovať elektronicky na internetovej adrese www.solnadzlato.sk. Registráciou kupujúci vyjadruje súhlas so spracovaním osobných údajov predávajúcemu v zmysle európskeho nariadenia o ochrane osobných údajov (GDPR).
III. KONTAKTNÉ ÚDAJE
HUMAN PRO, s.r.o., Školská 3/3089, 934 01 Levice, mobil: +421917837254, e-mail: solnadzlato@solnadzlato.sk
IV. OBJEDNÁVANIE TOVARU
Kupujúci si môže u predajcu objednať tovar elektronicky na internetovej stránke www.solnadzlato.sk. Elektronická objednávka prostredníctvom eshopu je platná, ak kupujúci dostane emailom potvrdzujúcu správu. V prípade, že objednávka nebola potvrdená potvrdzujúcou správou, objednávku je potrebné zopakovať. Objednávka musí obsahovať: meno a priezvisko kupujúceho, alebo obchodný názov firmy, meno a priezvisko kontaktnej osoby, fakturačnú adresu, adresu dodania, ak sa líši od fakturačnej adresy, telefónne číslo, alebo e-mail, IČO, DIČ, názvy nákupných položiek a ich počet, spôsob odberu a spôsob platby. Pri nesprávnom, alebo neúplnom vyplnení údajov kupujúceho, ak je v možnostiach predávajúceho, predávajúci vyzve kupujúceho na doplnenie, alebo upresnenie údajov. Ak kupujúci neposkytne povinné údaje nevyhnutné k vybaveniu objednávky do 14 kalendárnych dní, predávajúci si vyhradzuje právo storna objednávky. Ceny za tovar sú účtované, ak nie je dohodnuté inak, podľa cien platných v deň objednania tovaru, ktoré sú zverejnené na e-shope www.solnadzlato.sk. Objednávky budú vybavované len v rozsahu zásob obchodu. Stav skladu a dostupnosť tovaru uvádzaný na stránkach predajcu je informatívny, v niektorých prípadoch sa nemusí zhodovať so skutočnosťou. Potvrdenie objednávky: Po odoslaní objednávky dostane kupujúci automatickú potvrdzujúcu správu o odoslaní objednávky. Ak kupujúci požaduje osobitné potvrdenie objednávky /telefonicky alebo e-mailom/ uvedie to v poznámke objednávky. Zrušenie objednávky: Kupujúci môže objednávku zrušiť pokiaľ nedostane potvdrzujúcu správu o vybavení objednávky. Predávajúci môže zrušiť objednávku, ak tovar nie je fyzicky na sklade a zároveň ho nevie zaobstarať, alebo ak kupujúci porušil obchodné podmienky, resp. má nevysporiadané záväzky voči predávajúcemu.
V. DOKLADY
1. Proforma (zálohová) faktúra: Proforma faktúru vystavujeme a posielame, ak o to kupujúci požiada.
2. Faktúra: Je priložená v zásielke (pri doprave poštou alebo kuriérom), alebo ju predávajúci odovzdá kupujúcemu pri osobnom prebratí tovaru. Faktúra zároveň slúži ako dodací list. Všetky platné doklady musia obsahovať pečiatku predajcu a podpis zodpovedného pracovníka predajcu. Bez týchto náležitostí sú doklady považované za neplatné.
3. Dobropis: Ak predávajúci nemôže dodať tovar z dôvodu nedostupnosti tovaru, alebo nedohodol s kupujúcim neskorší termín dodania, je predajca povinný vystaviť kupujúcemu na nedodaný a vopred zaplatený tovar dobropis. Pokiaľ má kupujúci neuhradené záväzky voči predajcovi, je možné výšku dobropisu použiť na čiastočnú alebo úplnú úhradu pohľadávky kupujúceho.
VI. PLATOBNÉ PODMIENKY
Platba prevodom na účet: Ak sa kupujúci rozhodne pre platbu prevodom, je dôležité, aby objednával iba tovar, ktorý je na sklade. Kupujúci zo Slovenska môže uskutočniť platbu za objednaný tovar bankovým prevodom na účet predajcu: 2920834963/1100 (Tatrabanka,a.s.). Kupujúci uhradí sumu celkom s DPH, do variabilného symbolu zadá číslo objednávky. Klienti Tatrabanky môžu využiť platobnú bránu Tatrapay. Platba kartou: Platbu kartou zabezpečuje spol. GOPAY, s.r.o., prostredníctvom bezpečnej platobnej brány GOPAY. Pri platbe kartou môžete platiť akceptovanými kartami VISA, MASTERCARD, MAESTRO. Dobierka: V prípade platby dobierkou, kupujúci uhradí kuriérovi alebo doručovateľovi hotovosť.
VII. DODANIE TOVARU
Objednávky vybavujeme iba v rámci Slovenskej republiky. Do Českej republiky a ďalších krajín EÚ tovar nedoručujeme. Tovar odosielame slovenskou poštou alebo kuriérom GLS. Predávajúci vybavuje objednávky v poradí, v ktorom boli prijaté. Ak si kupujúci vyberie spôsob doručenia osobným odberom, predávajúci telefonicky kontaktuje kupujúceho, pre dohodnutie detailov k vyzdvihnutiu tovaru. Pri spôsobe dopravy poštou, alebo kuriérom, je tovar do 3 až 7 pracovných dní od prijatia objednávky pri platbe dobierkou, alebo odo dňa prijatia platby pri platbe prevodom, pokiaľ to nie je dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúcim inak. Ak tovar nie je skladom a predávajúci ho nevie dodať do 7 dní, predávajúci o tom informuje kupujúceho telefonátom, alebo emailom za účelom ďalšieho upresnenia dodania tovaru. Doba doručenia kuriérom GLS je jeden pracovný deň odo dňa odoslania. Doba doručenia slovenskou poštou 1. triedou je jeden až dva pracovné dni. V predvianočnom období (november, december) sa z dôvodu zvýšeného počtu objednávok môže čas dodania predĺžiť na niekoľko dní, zároveň predávajúci vybavuje objednávky, tak aby boli všetky zásielky doručené kupujúcim najneskôr posledný pracovný deň pred Vianocami (podmienky zverejňuje na vyhradených stránkach www.solnadzlato.sk) V prípade doručenia tovaru poštou alebo kuriérom, predajca kladie zvláštny dôraz na bezpečné balenie pri expedícii tovaru najmä u krehkých tovaroch ako sú soľné lampy, soľné svietniky. Tovar je zabalený a zabezpečený ochrannou výplňou proti poškodeniu pri preprave (napr. bublinková fólia, flo-pak výplňou, a pod.), prípadne je označený ako krehký. Kupujúci je povinný bezprostredne pri dodaní tovaru prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť balenia) podľa preberacieho protokolu. Kupujúci má právo odmietnuť prevzatie neúplnej alebo poškodenej zásielky. Po prevzatí tovaru je kupujúci povinný si dôkladne skontrolovať množstvo a druh tovaru a či tovar nie je mechanicky poškodený. V prípade poškodenia tovaru alebo nezrovnalostí kupujúci bezodkladne informuje predajcu emailom s priloženou fotodokumentáciou. Neskoršie reklamácie nemusia byť akceptované. Náklady na prepravu tovaru, poistenie a náklady na dopravu reklamácií hradí kupujúci, pokiaľ to nie je uvedené inak. Za škody ktoré spôsobí pošta alebo prepravná služba predávajúci nezodpovedá. Pokiaľ sa vyskytne problém s poškodením tovaru pri doprave, je potrebné, aby kupujúci v čo najkratšom čase kontaktoval prepravnú službu a spísal zápisnicu o reklamácii k poškodenému tovaru pri preberaní tovaru. Tovar v takomto prípade kupujúci nesmie používať. Predávajúci zároveň neručí za škody spôsobené s oneskorením zásielky.
VIII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A VRÁTENIE TOVARU
V zmysle ustanovenia § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru pomocou formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy (na stiahnutie). Predávajúci nie je povinný akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy v prípade tovaru, ktorého hygienický charakter je zrejmý a ak tento tovar bol rozbalený z produktového balenia. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak predmetom kúpy je nosič zvuku alebo obrazu a spotrebiteľ obal rozbalil. V prípade vrátenia tovaru, náklady na vrátenie tovaru hradí kupujúci a takisto zodpovedá za bezpečné zabalenie a označenie krehkého tovaru. Ak kupujúci neprevezme zásielku na dobierku a zásielka sa vráti predávajúcemu, predávajúci môže pri ďalšej objednávke odstúpiť od zmluvy, alebo žiadať náhradu nákladov spojených s dodaním a vrátením predchádzajúcej objednávky od kupujúceho.
IX. ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY
Pri zakúpení tovaru platia záručné podmienky uvedené v reklamačných podmienkach predávajúceho. Na tovar sa vzťahuje 24 mesačná záruka pre fyzické osoby nepodnikateľov, príp. aj viac, ak to je uvedené inak.
X. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOROV
1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.
2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk.
3. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
XI. ORGÁN DOZORU (SOI)
V zmysle zákona číslo 128/2000 Z. z. o štátnej kontrole, všeobecným orgánom dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu je Slovenská obchodná inšpekcia. Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj: P.O. BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa. tel. č.: 037/7720 001, 037/7720 034 fax: 037/7720 024 e-mail: nr@soi.sk
XII. USTANOVENIA O OBALOCH A ELEKTROZARIADENIACH
V zmysle zákona č.79/2015 Z.z. (zákon o odpadoch), predávajúci odvádza recyklačné poplatky z obalov a tiež z predaja elektrospotrebičov. Všetky ceny elektrospotrebičov sú vrátane recyklačných poplatkov.
XIII. PODMIENKY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV
Podmienky ochrany osobných údajov upravuje európske nariadenie 2016/679 pre ochranu osobných údajov (GDPR). Dokument s podmienkami ochrany osobných údajov je prístupný v samostatnom dokumente predávajúceho.
XIV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Fotografie v e-shope môžu byť v niektorých prípadoch ilustračné. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť obchodné podmienky kedykoľvek, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo zákonov, a to bez súhlasu kupujúceho. HUMAN PRO s.r.o, spoločnosť zapísaná v obch. reg. vložka č. 26284/N Obchodné podmienky sú platné od 24.5.2018